To marzenie sporej liczby osób, aby wreszcie, po kilku latach przepracowanych na kuchni w obcej restauracji wreszcie uruchomić swój dom restauracyjny. Tobie się to udało. Pracowałeś bardzo mocno oraz wreszcie stać cię, żeby założyć prywatną restaurację.
Co prawda na razie to wynajęty lokal, lecz cóż, od czegoś trzeba jakoś zacząć. A czy wiesz jakie cechy winien zawierać lokal, aby konsumenci odwiedzali go wielokrotnie i swobodnie?
Wbrew popularnej opinii dobra restauracja nie winna posiadać bardzo szerokiej karty menu. Wystarczy właściwie zaledwie kilkanaście potraw, ale gorących i ugotowanych na największym poziomie. Dużo potraw w menu oznacza codzienny import wielu produktów, żeby potrawy były świeże. To, jak wiadomo, sporo kosztuje i może narazić nas na nieprzyjemne konsekwencje, gdy do lokalu nie przyjdzie tylu gości ilu początkowo się spodziewaliśmy. Umie się okazać, że świeże warzywa i wołowina zamiast na talerzu, wylądują w pojemniku. Dodatkowo, niewielka ilość potraw sugeruje, że pracodawca posiada własny plan na bar i wie, że nie sposób zadowolić wszystkich. Dobrze zatem skoncentrować się na niewielu daniach, jakie będą ogromnie niezwykłe i doskonałe, aniżeli na wysokiej ilości dań, jakie będą do niczego.
Posiłki podawane w restauracji powinny nade wszystko naciskać na wszystkie zmysły. Powinny również cieszyć oko, jak także podniebienie i nozdrza. Ładnie pachnąca potrawa, jaka w dodatku jest niezwykle smaczna będzie zbierać klientów. Każda potrawa powinna być świeża i zrealizowana z wielkiej jakości wyrobów. Nie żałujmy na składnikach – to strasznie wpłynie na bieg restauracji.
Odpowiednio, jeżeli wystrój restauracji będzie zorganizowany w konkretnym kierunku. Zasłony, stoły, obrusy, krzesła, i także gra muzyków włączana w otoczeniu – to wszystko wpływa na to, jak restaurację odbiorą konsumenci.
Oprócz jedzenia kluczową funkcję odgrywa obsługa lokalu. Jeśli będzie radosna, zadowolona i przyjaźnie nastawiona do służby, to szczególnie pięknie. Kupujący będą się czuć w Twojej restauracji jak w domu i z chęcią będą zachodzić na następne posiłki. Opryskliwa, niemiła i ślamazarna obsługa kelnerska odstraszy skutecznie klientów.